joi, noiembrie 13, 2008

Ganduri din fata televizorului (2)

"Din clipa in care te-am cunoscut, o clepsidra a aparut deasupra mea, semn ca viata mea a inceput... De fiecare data cand plecai de langa mine, si clepsidra mea te urma, lasand in urma ei un drum din granule de nisip pana la tine. Mereu stiam ca de voi urma acel drum, voi ajunge la tine...

Timpul insa a trecut, si nu te-am mai vazut de mult. Granulele cazute au inceput sa tina loc lacrimilor mele dar in acelasi timp, ele tot drumul spre tine mi-l arata... Ce se va intampla cand nisipul se va termina din clepsidra? ...

Timpul curge nepasator si singurul lucru pe care il putem face, e doar sa-l incetinim aruncand cu amintiri in el si vise... si sperante..."




"Imagineaza-ti viata ta ca fiind o bratara, un banal accesoriu ce asortat, poate insa creea un efect uimitor. Dar nu studiul accesoriilor e scopul meu.. Revenim la noi insine.

Viata noastra = o bratara. De ce aceasta egalitate? O bratara incepe si se termina in acelasi loc, indiferent de punctul in care incepi. La fel si viata, incepe prin nastere si se termina prin moarte.

Dar margelele, ce sunt ele? Ce din viata noastra ne da rost, unicitate, clasa? Ei bine, margelele sunt prietenii nostri, prietenii adevarati... Ne nastem fara nicio margea la mana, dar pe masura ce incepem sa vorbim, sa mergem, sa gandim, sa simtim, apar si prietenii in viata noastra, insa putini sunt cei care si raman.

Ca sa fie mai corecta comparatia, viata noastra e ca o bratara de matanii. Ce e o matanie? De obicei o intalnesti la biserici. E o bratara sfintita ale carei margele sunt cioplite de calugari sau calugarite, din lemn si se numesc matanii.

Lemn, margele si prieteni... Nu, nu e titlul unui film. Trei lucruri total diferite, dar asezate in ordinea corecta, dau un adevar. Mataniile din lemn = prieteni adevarati. Prietenii nu sunt doi la fel, cum nici aceste matanile nu pot fi sculptate doua la fel. Prietenii sunt pentru cei ce ii au mai importanti decat orice pe lume, cum si Dumnezeu e insusi viata multor oameni pe Pamant. Si cel mai important lucru e ca prietenii vor fi mereu langa tine, cum si bratara va fi la mana ta atata timp cat o vei purta.

Ai grija de prieteni,caci daca pierzi unul, vei ramane cu un gol in bratara, un gol de neinlocuit..."




"Mergeam astazi pe strada in graba, evitand baltile ce apareau la picioarele mele, rugandu-ma sa calc in ele, evitand ocazionalele masini care trecand prin balti nepasandu-le de pietoni aruncau apa de pe carosabil pe trotuar, evitand ninsoarea cu iz de ploaie ce se nascu din senin... Inghetat, ud, obosit, satul, ma opresc pentru o clipa si imi privesc mainile. Sunt reci si rosii, aproape inghetate. Intind palma stanga in fata mea si o privesc ca pe cineva de mult uitat. In acel moment, un fulg isi face loc pe palma mea. Nu se topeste, deoarece si mana mea era rece. Nu dupa mult timp, inca un fulg apare. Nici acesta nu se topeste. Ridic palma mai aproape de mine, mai aproape de chipul meu. Fulgii se topesc, caci respiratia mi-e calda. Intind din nou mana, si un nou fulg apare in ea. Adanc, pierdut in lumea gandurilor mele, o idee imi trece prin fata ochilor. Oare ce gust are un fulg?

Scot limba un pic, pentru a prinde un fulg. Trec cam 10 secunde si niciunul nu cade in plasa. Realizez ca nu era posibil deoarece gluga nu-i lasa. Dau gluga jos si scot limba un pic mai mult decat data trecuta. Un fulg cade pe ea, insa se topeste repede. Niu am reusit sa ii simt gustul. Cum sa fac? In timp ce eu eram ganditor, unul din fulgii care dansa in jurul meu, purtat de un vanticel rece, imi ajunge pe buze, parca sarutandu-ma... Zambesc, pentru ca atunci mi-am dat seama ce gust are un fulg de nea...

Esti curos ce gust avea? Ei bine, ti-as recomanda sa incerci cand esti pe strada si iti vine sa urli, daca ninge afara, sa inchizi ochii si sa ridici fruntea catre cer... Vei simti un sarut inocent, timid, dulce... vei simti sarutul amintirilor din copilarie, caldura focului de la bunici, mangaierea tandra a primei iubiri, alinarea dulce a primei lacrime sterse cu un zambet...

Iubirea adevarata e exact ca si gustul unui fulg de nea. Nu vine cand o cauti, nu vine prin incercari, nu vine cand o gandesti. Iubirea adevarata te gaseste pe tine, tu trebuie decat sa o gusti si sa o recunosti."

Niciun comentariu: